Sunday, December 5, 2010

exam lagi...

exam tak habis lagiii..aku ade 1 lagi paper..'internal combustion engine'..subjek yang sangat mencabar memandangkan perlu kefahaman dalam bidang automotives, thermodynamics, chemicals, fluids and myb heat transfer. ths subjects ae theory+calculations..so calculation of crse need to memories formula...tu yang paling aku benci..xmasuk lagi schematic diagram..bnyak dan banyak2 sangat. tapi walaupun susah tapi banyak mnder jugak aku belajar, belajar pasal automotif..pyston,combustion chamber,carburetor, rich comb,lean,stoichiometric, injection, and ect...

'from zero to something' mungkin itu yang dapat digambarkan dengan subjek niii. sekurang kurangnya dah pijak course mechi ni at least aku tau ler sedikit sbnyak pasal enjin ni walopun xleh lawan pomen2 kereta kat kedai..tapi lebihnye aku sebab dpt analysis enjin jika nak bandingkan dengan pomen2 tu...heheee...

terpikir gak aku kan..sem ni ade 1 paper lg..pah tu aku langkah masuk sem 2 atau terakhir...terakhir aku kat uthm kot dan terakhir jd student, xperlu lagi turun naik bilik kuliah..tapi dah kerja lak rutin harian akan berubah..yang takutnye buleh ker aku nak kerja..jd engineer ni mnder yang agak susah..susah...n susah..mungkin kot..kekadang aku pn xpaham yang teori mudah ni lak kalo bagi mesin2 besor kat kilang tu...kalo nak sambung master pn dah ler 2 tahun pahtu perlu kos lagi..pahtu pah abis nak jadi ape lak kan..xkn phd kot...fening2 pikir mase depan niii....

harap2 kehidupan kat luar tu tak susah seperti yg aku pikirkan...harap2 camtu lerr...apepun hidup mesti diteruskan..

No comments: