Friday, December 16, 2011

sorotan 2011 part 1


Assalamualaikum...


begitu lama aku tidak menulis di blog ini..kalo diikutkan inilah post pertama untuk tahun 2011..dan sebenarnya beberapa hari lagi kita akan beralih tahun 2012. seakan baru bertemu 2011, kita akhirnya terpaksa mengucapkan selamat tinggal dan selamat datang 2012. sepanjang 211 pelbagai suka dan duka telah diharungi namun yang duka akan tetap diingati sampai bila-bila. dan kali ini aku nak kongsikan beberapa cerita sorotan sepanjang 2011...

1) Bermula januari 2011 merupakan semester terakhir di UTHM dan semester yang rilex dan busy. pelik bunyi nyer namun yang pasti PSM2 pun bermula. perjalanan pergi lab telah pun bermula...bermula dengan ambik MOLD yang ditempah, mold problem, sampel tak jadi dan sebagainya akhirnya terpaksa melangkah masuk ke UTeM melaka untuk hancurkan gentian sabut dan berebut alatan makmal polimer dan seramik pahtu sampai kene masuk lab sabtu dan ahad...begitu banyak sekali nak dikongsi namun itu semua hanya tinggal kenangan..mungkin beberapa keping gambar ini yang menjadi saksi semua yang telah berlaku..sampaikan akhirnay presentation.memang takut tapi Alhamdullillah aku dapat gak A. trime kasih kepada sume yang tolong espcely my supervisor n co supervisor.pahtu dah edit2 ape yang patut n lastly binding tesis dan berjaya lah siap...





kenangan mengedalikan mesin kat UTem

tesis final project yang akhirnya siap..haha
mesin UTM yang sentiasa jadi rebutan ramai...


testing untuk sampel


2) zaman praktikal pun bermula. dah mintak macam2 tapi akhirnya pilihan terakhir ialah ISTIQMA ENGINEERING kat seksyen 27 shah alam selangor dengan 2 orang mmber aku..tiada apa yang best kecuali semuanya mengecewakan aku..setelah tiap2 hari aku n member2 duk kutuk company ni dan selepas lcterer kita orang datang aku pun tipu nak wat master USM dan akhirnya aku berenti...hhahaa..xhabis pun 10 minggu aku dah blah tp mmber aku stay lagi kat situ..macam2 cerita lah kat sini...hahha..
pekerja harapan

3) dah abis praktikal kuar result dan lulus. akhirnya aku habiskan degree ini dengan jayanya. keputusan rasmi aku berjaya mendapatkan IJAZAH SARJANA MUDA KEJURUTERAAN MEKANIKAL DENGAN KEPUJIAN KELAS KEDUA TINGGI CGPA 3.05..yeaaaa...hari konvokesyen ditunggu bakal tiba pada bulan 10.lupa nak bagitahu yang aku abih sem ni pada bulan 6 lagi...

4) mase habis belajar tiada ape2 event menarik pun...hanya gi jumpe member2 n salam..tu jer sebab course aku ini macam kurang dan tak sefahaman antara lelaki dan pompuan.ade jer bantahan kalo pompuan suggest nk wat ape2 activity...hahha..yang lawaknya nak amek gambar kelas pun budak lelaki bantah nak boikot..aku antara individu yang sentiasa wat hal sendiri dan akhirnya mmg tak jadi pun...entahlah myb dah 6 tahun kenal kot sebab tu rase cam bosan sangat nk join activity ngn muka sama jer..hahah..
pilihanraya kampus...kenangan ni..

bangunan library..kenangan mase jual kat kafe

pantai punggur tetap dikenang

memang teruk r budak2 ni..tapi mase sem last tu hanya 1 subjek jer aku jmpe muka satu kelas ni sebab mase ni amek 2 sbjek elektif dan aku amek elektif yang xramai pilih dan pahtu PSM yang wat hal sendiri kat lab. so, sem last ni smngu skali jer tengok muka bebudak ni..hehe


sebenarnya banyak lagi nak dikongsi tapi nantikan part2..tangan dah penat menaip nii..

No comments: